Bedrijvenkring Bronckhorst
Bedrijven Kring Bronckhorst

In de schijnwerpers Pim Michels van Go 4 Goals

Deze keer in de schijnwerpers Pim Michels van Go 4 Goals Online Marketing. Sinds vorig jaar lid van de Bedrijven Kring Bronckhorst. Pim zorgt ervoor dat je vindbaarheid in Google beter wordt en om zo jouw bedrijf hoger in Google te zetten.
Vanaf 2010 is Pim (40) bezig met zijn eigen bedrijf, sinds zijn studie 2005 werkte hij voor een bedrijf in Oost-Duistsland, daarnaast is hij ook voor zichzelf begonnen. In die tijd kon hij bij zijn eerste Google Ads campange nog voor 2 of 3 cent adverteren, nu ligt die prijs bij de meeste klanten inmiddels al ver boven een euro. Met uitschieters naar 10 of 15 euro voor één klik.
Pim is getrouwd met Vera en hebben twee kinderen Willem (5) en Jip (3) en om te ontspannen mag hij graag wielrennen, sport een paar keer per week naar Aerofitt en sinds kort tennist hij. Op vakantie gaat wel de laptop mee om de online campagnes te blijven monitoren en af te stellen.
Wat is nu Go 4 Goals? Een online marketingbureau om jouw vindbaarheid en verkoop online te verbeteren. Pim werkt alleen in zijn bedrijf maar maakt wel veel gebruik van webbouwers, webdesigners en tekstschrijvers. Klanten waar Pim voor werkt zijn business to business bedrijven, webshops, regionaal maar ook door heel Nederland.
Alles begint met een basis uitleg. Dan heb je de handvaten om er zelf mee aan de slag te kunnen. Vervolgens kan Pim bijvoorbeeld eens per week, kwartaal of jaar met je meekijken of alles nog goed op de rails staat. Volledig uitbesteden kan ook. Er zijn dus verschillende manieren om je online aanwezigheid te verbeteren. Grofweg zijn dit de diensten die Pim met Go for Goals aanbiedt:
Zoekmachine optimalisatie (SEO): het optimaliseren van de website zodat deze een hogere positie krijgt binnen de organische ranking van de zoekmachine. Dit wordt wel het gratis gedeelte van Google genoemd.
Adverteren in zoekmachines (SEA): het inzetten van advertenties via bijvoorbeeld Google Ads. Je betaalt hier per klik voor.
Social Media Marketing: via Social media betaald adverteren om meer interactie te krijgen met je ‘volgers’ maar ook nieuw personeel te werven. De targeting mogelijkheden zijn hierbij ruim.
Content marketing en e-mail marketing: het doel van content marketing is om bezoekers aan te trekken via relevante informatie in plaats van dat het opgedrongen wordt.
Analytics: het meetbaar maken van bezoekers en hun activiteit met de website. Dit is vaak een basis en het start moment.
Hoe blijf je in zo’n snel veranderende branche up to date? Pim legt uit dat hij via Google en Facebook diverse trainingen volgt om de certificeringen bij te houden.
Naar aanleiding van dit stuk benieuwd wat Pim Michels voor jou als ondernemer of werknemer kan betekenen? Kijk dan op https://go4goals.nl en neem vrijblijvend contact op.
#onlinemarketing #BedrijvenKringBronckhorst #verbinden #Achterhoek #vindbaarheid #socialmedia #analytics #seo #contentmarketing #business